30 Mart 2012 Cuma

UÇAN SÜPÜRGE - Eklendi, 27.03

" KENDİ İÇ YOLCULUĞUNU TAMAMLAYAN İNSAN , DÜNYAYI KEŞFE HAZIRDIR ..."
nAifce
" Ailenin bütün çocuklarını mezun etmiş , görmüş geçirmiş yada feleğin çemberinden geçtiği için çoğu sayfası yıpranmış , kiminin ucu kıvrık , kimi koptu kopacak , kimi dönencede dizgi yanlışı , kimi coğrafi sınırda hata , ama hala yürürlükte , kıpkırmızı cildiyle " BÜYÜK ATLAS " 'ı açınca önüme ... O günün kısmetine neresi çıkarsa artık karşıma ... Elimde bavulum , ayıcıklı pijamam ve tavşan terliklerimle ; ya Afrikada'yım , ya Hindistan Kıyılarında , Avrupa'ya biraz yüz ederek - ne de olsa oldukça yakın bizim eve -daha uzaklarda gözüm , kimsenin bilmediği , adını bilse de başkentini söyleyemediği kadar uzaklarda ...
Birgün Madagaskar'dayım- hele cikletin içinden çıkan ülke kartı da Madagaskar'ken neyleyeyim Almanya'yı, Fransa'yı , İngiltere'yi - , başka bir gün Tahiti 'de ...
Haftanın sonuna doğru eğlenceye yelken açıp , Brezilya'da Karnaval düzenlerken oyuncaklarıma , Peru'yu bir sonraki haftaya bırakmanın tedirginliği var üzerimde ... Ya beni almazlarsa haftaya ülkelerine ...
Ama , illa Avrupa olacaksa bari Liechtenstein olsun , ya da Kopenhag , belki İzlanda , Lizbon ' da yeni ufuklara Vasco de GAMA ile ... "
Kendimi bildim bileli seyyah olmak istedim ... Dünyayı karış karış dolaşmak ... Varolmanın ağırlığının , gittiğim kilometrelerle ölçülebilir olduğuna inandım ve herkesin doğrusuna inat , kendi doğrularımı yollarda aradım ...
Yolculuğa çıkamadığım zamanlarda , yolculuğa çıkmak için heyecanı olmayan insanlara heyecanlar yarattım... Ama , en çok yine kendim heyecanlandım ... Bütün yolculuklarımın sonunda , yolculuğa çıkmak fikrinin , yolculuktan daha sihirli olduğunu gördüm , yaşadım ... Yolculuktan önce yaptığım bütün hazırlıkların beni daha çok ilgilendirdiğini farkettim ...

" PARİS'TE OLMAK , PARİS'TE OLMAK FİKRİNDEN DAHA AZ HEYECAN VERDİ" 
" AMSTERDAM'DA YAPACAKLARIMI PLANLAYIP , GEZİ DEFTERİME NOTLAR ALIRKEN KURDUĞUM DÜŞLER , AMSTERDAM'DA DOLAŞIRKEN OLUŞAN GÖRÜNTÜLERDEN DAHA GERÇEKTİ" ...
Ve her yolculuğun biran önce bitmesini istedim , yeni yolculuklara başlayabilmek için ... Yani , her daim başka bir yolculuğa çıkmaya hazırdım, hazırım ... Dubai'den dönerken uçakta , " Lizbon'a Gece Treni " 'ni okuyordum bir sonraki durağım Portekiz olacağı için ...


Ve benim de yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var tıpkı Ataol BEHRAMOĞLU gibi :
" HAYAT , SUNULMUŞ BİR ARMAĞANDIR İNSANA "  "Ayıcıklı Pijama ve Tavşan Terliklerinizle başlamalısınız iç yolculuğunuza " ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder