19 Aralık 2013 Perşembe

ELİF ŞAFAK - USTAM ve BEN



"Ustam ve Ben" Elif ŞAFAK'ın son kitabı. Kitabın kapağı o kadar güzel, o kadar güzel ki. Kitabı almamda rol oynamadı desem yalan söylemiş olurum. Filleri çok severim, evimde bir sürü Fil obje baş köşeye kurulmuştur, İstanbul gövdeli bu file de görür görmez sırılsıklam aşık oldum hemen orada, kitapçıda. 

Gerçi her zaman olduğu gibi Elif ŞAFAK - Ustam ve Ben ile de tartışmaların odak noktasına oturmuş edebiyatla ilgilenen çevrelerde . Ama bu tartışmalardan uzak durarak önce kitabı okumak istiyorum bir solukta. 16. ayda yolu İstanbul'a düşen Fil Çota ile bakıcısı Cihan'ın hikayesi, hikayeye Mimar Sinan da dahil oluyor Usta olarak.
 
Jose SARAMAGO'nun "Filin Yolculuğu" kitabını da sonrasında okuyacağım.

ŞAFAK; Ustam ve Ben ile Hindistan'dan - İstanbul'a bir yolculuğun ve şehrin masalını anlatıyor. SARAMAGO ise Filin Yolculuğu ile Lizbon'dan - Viyana’ya. 

“Gezginler; sonuçla ilgilenmez süreç önemlidir onlar için o süreçte yaşadıkları, gördükleri ve öğrendikleri, tattıkları ve tanıştıkları "

Okuryazar olarak ben de masallarla ilgilenirim, şiirlerle, öykülerle, hikayelerle. Kahramanlarının yerine geçebildiğim her kitap başarılıdır benim için yolculuğunu yaşayabildiğim her öykü amacına ulaşmıştır kitabı bitirdiğimde. Benzer bir sürü hikaye okumuşumdur, benzemez bir sürü kahraman. 

Önce, Ustam ve Ben'i okuyacağım, sonra Filin yolculuğunu. İki farklı filin, iki farklı bakıcıyla, aynı yüzyılda, 2 farklı zaman diliminde, 2 farklı şehirden, 2 farklı şehre uzanan ve kesişmeyen hikayelerinde kendimi bulacağım…    
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder