13 Haziran 2012 Çarşamba

PIRAN ve SLOVENYA yada ADRİYATİK KIYILARI

PİRAN // SLOVENYA // ADRİYATİK KIYILARI
Slovenya'nın, Adriyatik'deki sahil Kasaba'sı Piran'a vardığımızda, bu kadar hoş bir balıkçı kasabası ile karşılaşacağımızı hiç düşünmemiştim doğrusu (Piran'ı görenler Slovenya'nın Amasra'sı diyorlar buraya ). Balık, Salata, Şarap ve Dondurmalı yemeğimizin ardından, fotoğraf makinamızla yapacağımız çok işimiz olduğundan, gruptan ayrıldık ve "Şehri Arka Sokaklarında Tanıyan Şehirkolikler" olarak düştük ara sokaklara. Ara sokaklar, gerçekten arada kalmış evlerin olduğu daracık ama, çok düzenli ve temiz, dolaştıkça insanın daha çok kaybolasının geldiği keşiflik sokaklar. Saymadım ama, sanırım 100-150 fotoğrafın ardından yorulduk. Küçücük ve çok keyifli meydanında, küçücük ama, her türlü içeceğin olduğu bir cafede kahvelerimizi içtik ve hikayem bundan sonra başladı. Kahvemi bitirince gezgin ruhum dürtmeye başladı ve meydandaki birkaç dükkan ve cafeyi, hem fotoğraflamak, hem de Piran'a yada Slovenya'ya ait "Yüksük" ve "Buzdolabı Magneti" bulmak adına dolaşmaya başladım. Hediyelik eşya dükkanlarından birine girdiğimde içerde satıcı yoktu, tedirgin oldum önce, çıkmaya çalışırken satıcı geldi. Bir adet "Yüksük" ve 1 adet "Baykuş" Biblo aldım sadece ve satıcı Yüksüğü ve Baykuş'u paket ettikten sonra, Baykuş almamı ilginç bulduğunu söyledi. Baykuşları çok sevdiğimi öğrendiğinde, bir kutu getirdi, açtı, içinden birşeyler aradı. Sonra bulduğu şeyi bana uzattı. "Bu size" dedi. "Boynunuzda taşıyın, uğur getirsin". Verdiği, mavi camdan baykuş şeklinde kolye ucuydu. Çok teşekkür ettim bu hediye için ama, asıl umut vermişti bana davranışı onun için daha çok teşekkür ettim. Tanıdığım herkese anlatıyorum bu yaşadığımı. Ne güzel !!! Dünyanın hiç tanımadığınız bir ülkesinde, hiç tanımadığınız, adını bilmediğiniz, dilini anlamadığınız, dinini hissetmediğiniz, yaşı ve sevdikleri konusunda hiçbir fikrinizin olmadığı birisi, sizin sevdiğinizi anladığı için kendinden birşeyi, hiçbir nedeni olmadan size verebilme yürekliliğini gösteriyor. Umut neresinde mi ? Hayatı, verdiklerimiz daha anlamlı kılıyor , verdiklerimizin üzerine kuruluyor Hayat, baştan sona . 
Bir kez de buradan Teşekkür ediyorum, Piran'da meydandaki dükkanlardan birindeki meçhul Satıcıya. İnsanlara güven duymamı sağladığı için ...    


Uzun zaman boynumda taşıdım Baykuş Kolyeyi ...

Batı Felsefesinde Sanatın ve Bilgeliğin simgesi Baykuşlar ... 

Piran'dan manzaralar

























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder