20 Mayıs 2012 Pazar

YÜREĞİMDE TAŞIDIĞIM ŞEHİRLER ; DUBAİ

DUBAİ

Tepeden tırnağa kadar erkek Dubai . Gündüz ne kadar erkekse , gece de o kadar erkek renkli , erkek sesli , erkek tavırlı , bütün diğer oryantal şehirler gibi . Zengin ; şımarık değil ama , içten içe görgüsüz . Şeyh El Maktum : " Ben diyor , paramla kurdum bu görüntüleri , çölde bir yanılsama yarattım kumlardan , diğer bütün şehirlerden farklı kıldım bu şehri , çünkü burası sanal bir hayat "
Burj el Arab ile , Burj Dubai ile , Palmiye adası ve devasa bulvarları ile insan , ait olamıyor sokaklarına . Aidiyeti Şeyh El Maktum tanımlıyor : "Burası Benim"
Bu durumda özgür olamıyor Dubai , başına buyruk karar bile alamıyor kendi için , kendi özgür iradesi ile . Verilen emirlere uyuyor ve ne kadar çok itaat ederse , o kadar varlığını koruyabilir , bunu çoktan anlamış ve şunu da biliyor , ne kadar susarsa o kadar zenginleşecek .
İşte bu yüzden büyüleyemiyor Dubai "Şehri Yürüyerek Gezmeyi Sever Şehirkolikleri" . Üstüne üstlük kadınca renklere bürünemediğinden de itici bile geliyor benim gibi , doğulu , eğitimli , laik müslüman , özgür kadınlara .
Kısaca , "görmek" yeter Dubai'yi , anlamaya çalışmıyor insan . ABRA'lar ilginç geliyor "Şehri Eşya ile Tanımlamayı Sever Şehirseverlere" bir de Çöl'de Jeep Safari . Safari esnasında kahvaltı ya da öğle yemeğini fazla kaçırmamış olmanız gerektiğini unutmamalısınız .
4 X 4 Araçlarda ve Çöl'de tok karnına , hele bir de Kum Fırtınasına yakalanırsanız , sanırım yaşadığınız şehre aç dönersiniz .


2 yorum:

  1. Dubai'ye hiç gitmedim ama Dubai bildiğim kadarıyla tam da anlattığın gibi bir yer. Dubai ile ilgili bu yazını çok beğendim bu nedenle. Çok yerinde tespitler, paylaştığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben de yorumun için teşekkür ederim ... Dubai'deki , Abra ve Jeep Safari ile ilgili deneyimlerimi "Uçan Süpürge"'de yazacağım ... :)
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil